„Autentyczność nauczyciela.

Wydaje się, że wewnętrzna spójność nauczyciela wspomaga proces uczenia się.

Oznacza to, że nauczyciel w klasie jest osobą, która naprawdę jest, świadomie otwartą na wszelkie własne postawy. Znaczy to, że akceptuję własne uczucia.

W relacji z uczniem staje się prawdziwym sobą.

Z entuzjazmem odnosi się do tematów, które go interesują, nudzi się tymi, których nie lubi. Potrafi być zły, lecz również wrażliwy i współczujący. Ponieważ akceptuję on wszystkie swoje uczucia jako własne, nie ma potrzeby narzucania ich uczniom czy też żądania od nich, żeby czuli w w ten sam sposób. Jest osobą, nie zaś pozbawionym ludzkiej twarzy wcieleniem wymogów programu nauczania ani sterylnym rurociągiem, przez który pokolenia przekazują sobie wiedzę”

Carl Rogers, O stawaniu się osobą

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.